13 kroków do dużej sprzedaży

13 kroków do dużej sprzedaży

Jeżeli po przeczytaniu tego artykułu wrócisz do pracy i będziesz robił wszystko tak jak do tej pory, będziesz otrzymywał takie same wyniki. Jeśli chcesz, by Twoje wyniki sprzedażowe i finanse się poprawiły musisz zrobić coś inaczej. 

Ostatnio poprowadziłam szkolenie dla swojego zespołu na podstawie nauk Tonnego Gordona. Było ono prowadzone na platformie zoom w formie meetingu – ale postanowiłam, że tutaj na blogu wstawię go w formie pisemnej i podcastu. To jedno z najlepszych szkoleń jakie zrobiłam w ciągu ostatnich kilku miesięcy, a feedback uczestników tylko to potwierdził. 

Sprzedaż jest kluczowa w każdej branży.

Sukces w każdym biznesie przypomina wspinaczkę. Powodzenie zależy od pomysłu, który zastosujesz albo nie – w zależności od Twojej odwagi. Sukces nie jest kwestią przypadku. Jestem głęboko przekonana, że sukces jest kwestią wyboru. Każdy z nas może wybrać sobie poziom sukcesu, na jaki chce się wspiąć. Miarą powodzenia człowieka jest jego determinacja. Jeśli jesteś zdeterminowany do tego, by zmienić swoje wyniki sprzedażowe koniecznie przeczytaj i wdroż w życie te 

13 kroków do dużej sprzedaży : 

 

krok 1. Działanie.

Najważniejsza cecha ludzi odnoszących sukcesy to wysoka chęć działania. Czy z ręką na sercu możesz powiedzieć, że w zeszłym miesiącu spotkałeś się z tyloma klientami z iloma powinieneś? Czy wolałbyś inną prowizję niż faktycznie otrzymałeś? Jak powiedział Tony Gordon : ,,Bóg sprzedaży zawsze będzie uśmiechał się życzliwie do osób, które umawiają się na spotkania z klientami, ponieważ to duża aktywność determinuje nasz sukces. 

Wielcy sprzedawcy uczą się przede wszystkim, jak zwiększyć ilość podejmowanych działań?

 

krok 2. Dyscyplina

Jest tylko jeden powód, dla którego powija się ludziom noga w naszej branży – jest to brak dyscypliny. Im większa dyscyplina – tym większy sukces nas czeka. Dyscyplina stanowi różnicę pomiędzy wysokimi wynikami, a przeciętnością. Ludzie, którzy osiągają sukces po prostu konsekwentnie wykonują rzeczy, których wszyscy inni nie lubią. Nie twierdzę, że ludzie sukcesu je lubią. Wręcz przeciwnie. Nie sprawiają im one przyjemności ale dyscyplinują się do tego, by je wykonywać bez względu na to, czy im się to podoba, czy nie. 

Zastanów się : Co chcesz osiągnąć w tym tygodniu, a następnie zdyscyplinuj się do tego, by to osiągnąć – choćbyś miał wychodzić ze swojej pracy nad ranem. 

 

krok 3. Pozytywne nastawienie.

Czy ktoś z was miał dziś zły dzień? Czy zdarzyło wam się mieć zły dzień w tym tygodniu? Czy miałeś gorszy dzień w całym poprzednim miesiącu? Każdy z nas miewa dni, kiedy wszystko idzie nie tak, jakbyśmy chcieli ( nie licząc kobiecych dni, bo to inna bajka). W takie dni, w których nie idzie nam dobrze – zrób coś więcej. Zadzwoń dodatkowo do osoby ze swojego zespołu – pomóż jej w czymś. Pomóż komuś innemu, by ten miał lepszy dzień i naucz go czegoś. Co się wówczas stanie? Wtedy mój drogi/moja droga pod koniec dnia jak ktoś Cię zapyta : Jak Ci minął dzień ? Będziesz mógł powiedzieć : Nie Najlepiej, ale zrobiłem coś dobrego i jestem z tego dumny. Także zrób coś pozytywnego dla kogoś innego, co sprawi, że Twój dzień nie będzie totalnie bezowocny. 

krok 4. Zarządzanie czasem

Naszym klientom możemy zaoferować dwie rzeczy: Czas i wiedzę. Nie więcej. Dlatego musimy optymalnie korzystać z czasu, jakim dysponujemy. Podejmujemy decyzję, że będziemy aktywni, a potem róbmy co do nas należy. To naprawdę jest aż takie proste. Jeżeli możemy kontrolować to co będziemy robić jutro, to będziemy też kontrolować przyszły tydzień i cały rok. Zyskamy kontrolę nad tym co stanie się w całej naszej karierze zawodowej. Zgodzisz się ze mną? Jeżeli nie możemy kontrolować tego co się stanie jutro – nie będziemy kontrolować naszej przyszłości.

krok 5. Wytrwałość.

Jeśli chcemy osiągać sukcesy – musimy posiadać odpowiednie nastawienie. Ludzie często nie mogą poradzić sobie z poczuciem odrzucenia. Te natomiast dotyka czasem każdego biznesmena, w każdej branży. Natomiast właśnie za to, że poradzisz sobie z poczuciem odrzucenia, dostaniesz wynagrodzenie. 

Sukcesem nie jest zamknięcie łatwej sprzedaży . Sukces to ponieść porażkę w trudnej sprawie, a potem mieć odwagę wrócić i porozmawiać z klientem jeszcze raz. Musisz też zrozumieć , że klient nie odrzuca nas – tylko odrzuca własne problemy. W wytrwałości kluczową rolę odgrywa konsekwencja. Prezes firmy, z którą współpracuję powiedział, że : W naszej branży musimy powtarzać codziennie te same czynności, tylko z innymi ludźmi. Jeśli ciągle będziesz w fazie nr 1 , czyli w fazie rekrutacji – na pewno osiągniesz to czego od siebie oczekujesz. Jeśli będziesz to robić konsekwentnie i wytrwale osiągniesz sukces.

krok 6. Idealny dzień.

Czy masz wyobrażenie swojego idealnego dnia? Czy możesz opisać , jak wyglądałby Twój idealny dzień ? Czy masz coś takiego w postaci obrazu zawieszonego na ścianie?  Jak wyglądałby Twój idealny dzień w szczegółach? Ile odbytych spotkań z klientami? Ile rekrutacji? Ile telefonów? Ile zarobionych prowizji? 

Jeśli stworzysz własną wizję idealnego dnia będzie Ci łatwiej sfinalizować go KAŻDEGO DNIA. 

krok 7. Cel.

W naszej branży powinniśmy mieć dwa rodzaje celów: Cele krótkoterminowe i długoterminowe. Te pierwsze to ,,Na każdy dzień’’. Cele muszą być znaczące i mówić coś o naszej karierze. 

Czy patrząc wstecz na swoją karierę patrzysz z podniesioną głową? Rób tak, by za miesiąc tak się stało i powtarzaj to każdego miesiąca. Nagradzaj się za każdy dobry miesiąc, z którego jesteś dumny. Odpowiedz sobie na pytanie: Co muszę osiągnąć dla siebie, swojej rodziny i swoich partnerów, by poczuć dumę ze swoich działań ? Na tym właśnie polega formułowanie celów dla naszej kariery. 

 

krok 8. Stawiaj sobie poprzeczkę wysoko.

Sami wyznaczamy sobie horyzonty. Nie osiągniesz więcej, ponad to co sobie wymarzysz i zaplanujesz. Od siebie samego wymagaj najwięcej. Dawaj przykład swojemu zespołowi poprzez ciężką pracę. Jeśli uczysz swój zespół, by robili od trzech do pięciu spotkań dziennie – Ty sam rób o jedno spotkanie więcej. Dawaj przykład. Dobry lider to ten. który trzyma flagę w ręku i idzie przodem pokazując : Tak się to robi. Wybitni sportowcy osiągają spektakularne sukcesy i mają najlepszą formę, dlatego, że trenują dłużej , częściej i ciężej niż konkurencja. Daje im to też przewagę mentalną, która odgrywa bardzo ważną rolę również w naszej branży. 

krok 9. Wiara w to, co robimy.

Ci, którzy sami wierzą w swój produkt, usługę i firmę będą w stanie sprzedawać więcej. Wiara jest ,,słyszalna’’. Bez wiary nie jesteś wiarygodny dla swoich klientów. Ci co najwięcej kupują – najwięcej też sprzedają. Musisz zrozumieć, że pieniądze w MLM biorą się z obrotu. Płaci się nam za to, że DOSTARCZAMY DOCHODY. Jak więc zarabiać nie robiąc własnej aktywności i nie umacniając wiary w to, że to co sprzedajemy jest dobre i że ,,działa’’? Zastanów się nad tym. 

krok 10. Wiara w nasze prawo do sukcesu.

Czy wierzymy w to, że mamy prawo do osiągania sukcesu? Jeśli sam uważasz, że ,,nie wypada Ci zarabiać’’, ,,Nie wypada Ci być liderem’’, ,,Nie wypada Ci odnosić sukcesy w tej branży’’ to zapomnij, że ktokolwiek inny nada Ci te prawa. Nikt za Ciebie nie będzie widział większej wartości w Tobie i w tym co robisz, niż Ty sam! Innymi słowy – Jak sam nie uwierzysz w Twój sukces – Nikt Ci nie uwierzy. Stwórz wizję swojego sukcesu. Opowiadaj o niej każdemu kogo spotkasz . Zarażaj nią. 

Nikt z nas nie będzie doceniał nas tak wysoko, jak my sami. 

krok 11. Rozmawiaj o potrzebach.

Z klientami powinniśmy rozmawiać nie tylko na temat ich potrzeb ale także na temat tego, czego chcą. Widzisz, są pewne subtelne różnice ale tak naprawdę bardzo istotne. Kiedy mówimy komuś: To jest to czego potrzebujesz, to tak naprawdę sprzedajemy. Jeśli natomiast pytamy : Czego chcesz? – To pomagamy tej osobie kupić. To są dwie różne perspektywy, a różnica istotna. 

krok 12. Inwestuj w siebie.

Trzeba mieć odwagę, by myśleć w dużej skali i po to musimy być przygotowani i w siebie inwestować. Pokaż mi jakiegokolwiek człowieka sukcesu, który najpierw nie zainwestował w swój własny rozwój? Pokaż mi kogoś kto urodził się ekspertem w jakiejś branży bez ukończenia odpowiednich kursów/szkoleń/studiów? Nie ma takiej osoby. Jeśli chcesz rozwijać potężne struktury – sam musisz się rozwinąć na tyle dobrze, by je utrzymać. 

 

krok 13. Odpowiedzialność.

Trzeba brać odpowiedzialność za własny sukces. Jeśli ma się coś zdarzyć, to zdarzy się tak, bo ja tak chcę. Nie patrzcie na to, że wasz Upline was nie motywuje. Ty , ja i każdy w tej branży jest czyimś uplinem. Nie jesteśmy odpowiedzialni za to, żeby kogoś motywować. Jesteśmy odpowiedzialni za  to, żeby motywować siebie. Musisz zrozumieć, że Twój biznes zaczyna się od Ciebie w dół i to Twoja praca przekłada się na Twoje wynagrodzenie pod koniec okresu rozliczeniowego. 

 

Idź na przód. Nieważne czy szybko, czy wolno ale nieustannie przed siebie. Każdego dnia staraj się pokonywać te 13 kroków. Wierzę, że dasz radę. Wierzę w Twoją odwagę i pamiętaj, że : 

Odwaga to nie brak strachu. 

Odwaga to pokonanie strachu…

a więc bój się i rób. 

 

Podobał Ci się artykuł? Bardzo proszę o Twój komentarz i jeśli uważasz, że wznosi wartość – podziel się nim ze swoim zespołem 🙂 Niech służy 🙂 

Dziękuję, że przeczytałeś/aś do końca. 

Dzięki Temu Poradnikowi :

  •  Będziesz bardzo skoncentrowany na swoim celu
  •  Nawet kilkakrotnie przyśpieszysz tempo twojego biznesu

Wpisz adres email i pobierz teraz

 



Anna Gurtowska
Latest posts by Anna Gurtowska (see all)

Anna Gurtowska

Współautorka książki ,,Blogowskaz'' oraz bloga www.gurtowscy.pl . Ekspertka w budowaniu list mailingowych i budowania wizerunku w Socjal Mediach. Pomaga ludziom w relacjach międzyludzkich i budowaniu efektywnych zespołów.

2 myśli w temacie “13 kroków do dużej sprzedaży

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powrót do góry