Rzadko mówiona prawda o marketingu sieciowym

Dzisiaj opowiem o czymś, co wydaje się być jedną z tych rzeczy, które ludzie albo kochają, albo nienawidzą. To, o czym mówię, to marketing sieciowy, zwany także mlm lub marketingiem wielopoziomowym, lub network marketingiem. Osobiście najbardziej lubię to ostatnie określenie, prawdopodobnie z racji tego, że występuje w nim słowo work, czyli praca. Na  samym początku powiem, że nie ma potrzeby mieć na ten temat skrajnych poglądów, jest to po prostu model biznesowy, z którego możesz skorzystać, jeśli chcesz.

Jednak ważne jest, aby zrozumieć, jak działa model biznesowy marketingu sieciowego. Bez tej podstawowej wiedzy powstaje wiele nieporozumień i mitów na temat marketingu sieciowego. Część z nich opisałem w tym artykule. Sama idea jest bardzo prosta, to ludzie sobie najczęściej komplikują wszystko, co tylko można. 

Myślę, że istnieją zasadniczo dwa powody, dla których niektórzy ludzie wydają się być prawie porażeni prądem, gdy tylko słyszą, jak ktoś wspomina słowo marketing sieciowy. Pierwszy powód jest taki, że prawdopodobnie próbowali, a że nie mieli pojęcia jak to robić, to nie powiodło im się. Tak bywa często, wiem z doświadczenia, bo gdy ja podjąłem współpracę, to poniosłem sromotną porażkę, bo tak naprawdę nie wiedziałem, jak to robić. Inny powód jest taki, że są osoby, które nie potrafią zrozumieć, że schemat marketingu sieciowego nie ma nic wspólnego z piramidą finansową.

To drugie błędne przekonanie jest łatwe do obalenia. Piramidy są nielegalne prawie wszędzie, a w naszym kraju bez cienia wątpliwości. Czy naprawdę sądzisz, że duże międzynarodowe firmy mogłyby działać rok po roku na całkowicie nielegalnych podstawach?. Niektóre firmy pozorują się na legalnym marketingu sieciowym, a w rzeczywistości są piramidami finansowymi. Wystarczy jednak podstawowa wiedza, aby bezbłędnie odróżnić piramidę finansową od marketingu sieciowego. 

Po drugie, ten pogląd na marketing sieciowy pokazuje, że ktoś z takimi przekonaniami jest ignorantem. Nie odrobił pracy domowej z różnych firm, które są dziś dostępne dla każdego z nas. Po prostu nie znają podstaw tej branży. To znaczy, że nie są poważni. Może chcieliby zarobić więcej pieniędzy, ale nie mają zamiaru tego robić. Nieustannie szukają idealnych firm, czyli tak zwanego “złotego strzału”, lub inaczej “magicznego przycisku”. To im wystarcza, aby zadowolić swoje sumienie, że “zrobili wszystko, co mogli”, ale wszystko, czego się tam dowiadują, jest wadliwe i jest “oszustwem”. Szukają “nadziei”, a nie biznesu.

Istnieje chińskie powiedzenie, które mówi coś takiego: “Jeśli spędzisz zbyt wiele czasu na myśleniu o swoim następnym kroku, będziesz stał na jednej nodze do końca życia”. Tak, w piramidach finansowych są przekręty, ale mlm nie jest tym przeklętym oszustwem i nie jest synonimem przekrętu. Daj sobie z tym spokój!

Korporacje w Polsce, a piramida finansowa

Jeśli chodzi o ogólne porównanie do struktury piramidy-pomyśl o dowolnej firmie, która przychodzi na myśl. Firma prawdopodobnie będzie miała dyrektora generalnego, prezesa, wiceprezesów, kierownictwo średniego szczebla, siły sprzedaży i pracowników na godziny. Rozumie się samo przez się, że facet na górze, prezes, będzie zarabiał najwięcej pieniędzy, a reszta rekompensaty będą nadal spadać po drabinie, która zaczyna się przy jego wygodnym skórzanym fotelu. Jedynym sposobem na to, aby otrzymać więcej pieniędzy i wspiąć się po drabinie kariery, jest wyrzucenie kogoś innego z miejsca-i to jest to, co ludzie nazywają w porządku i normalnym! 

Nie wspominając już o tym, że korporacyjni mistrzowie niewolnictwa wydają się nie mieć problemu z pracą ludzi do granic możliwości… a następnie wyrzuceniem ich za drzwi, zanim któryś z nich zacznie przynosić korzyści. Jak zawsze są oczywiście wyjątki. Jak to jest, że korporacje nie są uważane za piramidy, a marketing sieciowy jest? Wszyscy ludzie w firmie ciężko pracują, ale tylko Ci na samym szczycie mają sposobność na zarobienie dużej ilości pieniędzy.

W marketingu sieciowym podstawową ideą jest to, aby pomóc wszystkim nowym osobom dotrzeć na szczyt. Jest to po prostu olbrzymia korzyść dla wszystkich i najbardziej zdrowa zasada “wygrany = wygrany”. W rzeczywistości cała koncepcja na biznes sieciowy opiera się na tym pomyśle-jedynym sposobem na osiągnięcie prawdziwego sukcesu w dłuższej perspektywie jest pomoc innym. Oczywiście zawsze będzie istniała matematyczna granica tego, jak duża może stać się sieć, ale przy dzisiejszym globalnym rynku i odpowiednim planie kompensacyjnym, zazwyczaj jest dużo miejsca dla każdego.

Firma zajmująca się marketingiem sieciowym może dywersyfikować i znajdować nowe rynki, tak jak wszystkie firmy to robią. Co jednak z tak żałosnymi statystykami marketingu sieciowego? Ponad 90% osób w marketingu sieciowym nie zarabia i po jakimś czasie rezygnują. Wynika to głównie z prostego faktu, że niewiele osób wie, jak prawidłowo pracować w marketingu sieciowym. Trzeba niestety przyznać, że niektóre firmy zajmujące się marketingiem sieciowym są za to odpowiedzialne, dostarczając bezużyteczne pomysły, takie jak tworzenie „listy 100” itp.

Jak widzisz, to dość wyjątkowa branża. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że marketing sieciowy jest działalnością marketingową i promocyjną realizowany przez ludzi, którzy nie mają pomysłu, jak sprzedawać i promować

Przeczytaj jeszcze raz powyższy akapit i pozwól mu głęboko zakorzenić się w Twojej pamięci. 

 

Jeśli zamierzasz zajmować się marketingiem sieciowym, musisz rozwinąć zarówno właściwy sposób myślenia, jak i zdobyć odpowiednią wiedzę (niestety, zazwyczaj nie uczą tego na studiach). Musisz się nauczyć, że dobrze wykonując tę ​​działalność: 

  • Nie musisz sprzedawać
  • Nie musisz prosić ludzi, aby dołączyli do Twojej firmy – to inny będą Cię prosić
  • Nie musisz publikować ulotek „praca w domu”!
  • Ludzie będą Ci płacić, żeby ich szukać

Powinieneś nauczyć się, że w ogóle nie chodzi o suplementy, kosmetyki ani o jakiekolwiek inne produktt, które sprzedaje Twoja firma. W rzeczywistości jest to jeden z największych błędów popełnianych przez ludzi w marketingu sieciowym.

Zrealizuj Swój Największy Cel

Masz wielkie plany, ale nie wiesz się właściwie za to zabrać? Połową osiągnięcia celu jest jego właściwe wyznaczenie. Druga połowa to odpowiednie podejście do realizacji tego celu. Z tego poradnika dowiesz się jak wyznaczyć cel, ale różnie jak ten cel osiągnąć.

Wpisz adres email i pobierz poradnik teraz




Marcin Gurtowski
Latest posts by Marcin Gurtowski (see all)