Co negatywnie wpływa na Twój ROZWÓJ OSOBISTY

Co negatywnie wpływa na Twój ROZWÓJ OSOBISTY

To Ty sabotujesz swój rozwój, przez co, odkładasz marzenia do wora.

Miewasz tak, że budzisz się szczęśliwy, zwarty i gotowy,  czujesz, że DZIŚ jest ten dzień? A zdarza Ci się tak, że w momencie, kiedy zaczynasz coś robić, nagle energia Ci opada, odkładasz dzisiejszy cel na ,,JUTRO,,?

Mam dla Ciebie niespodziankę!!! Nie jesteś jedyny. Ja też tak miewam i gwarantuje Ci, że, każdy człowiek, który odniósł wolność finansowa oraz duchową, miewał ten stan, kiedy zaczynał swoją drogę do marzeń i pewnie miewa ją i teraz.

Tacy już jesteśmy, tak jesteśmy skonstruowani, każdy na swój sposób, jedni miewają częściej ,,ZŁY,, dzień, inni rzadziej. Za Nasze zachowania odpowiada stabilność mózgu, która sterowana jest miliardem neuronów. Te zaś wrzucają w przestrzeń mózgu neuroprzekaźniki, czyli hormony antydepresyjne oraz hormony stresu (Serotonina, Dopamina, Oksytocyna, Adrenalina, Norepinefryna, Melatonina, Endorfina, GABA, kortyzol), które bezpośrednio oddziaływają na nasz układ nerwowy i odpornościowy.

To tak w skrócie bo nie jest to wykład z psychologii, ale chce, żebyś wiedział, jaki Wpływ ma nasze zachowanie na działanie tych cudeniek, dlatego w skrócie:

Serotonina – poprawia siłę woli, motywację, a także nastrój

Dopamina – zwiększa przyjemność i jest niezbędna do zmiany złych nawyków w dobre

Melatonina – poprawia jakość snu

Endorfiny – zapewniają ulgę w dolegliwościach bólowych oraz wzbudzają podniecenie

Oksytocyna – pobudza uczucie zaufania, miłości i przywiązania, a także obniża niepokój

Norepinefryna – wzmacnia myślenie, koncentrację oraz radzenie sobie ze stresem

GABA — zwiększa uczucie relaksacji i redukuje niepokój. 

Kortyzol — niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Odpowiada za koncentracje, stan umysłu, a także za utrzymanie prawidłowej wagi.

Dobra to już wiesz mniej więcej, o co chodzi, za co odpowiedzialna jest grupa neuroprzekaźników, a teraz dowiesz się, jak Twoje nastawienie, przekonania oraz nawyki wpływają na Twój ogólny życiowy SUKCES.

1. Narzekanie

Jak często narzekasz? Jak często mówisz; to się nie uda, to jest niemożliwe do zrobienia, nie lubię swojej pracy itd.

Polacy (w sklepach i na ulicach słyszę często) narzekają na każdym kroku: że drogo, że za długo pada deszcz, że za gorąco, że za daleko, narzekają non stop. Należysz do tej grupy narzekaczów? Bo przyznam Ci się, że często się lapie na tym, że narzekam i od razu zmieniam nastawienie.

Narzekanie niestety jest zaraźliwe

Kiedy słyszysz, jak ktoś narzeka np. na swojego męża, to przychodząc do domu, Twój mozg szuka powodu, żeby sobie ponarzekać na tego Twojego biednego chłopa.

Narzekasz na swoją pracę, że jej nie lubisz, że za mało zarabiasz? Przecież nikt Cię tam na sile nie trzyma, masz wybór, ale skoro już tam jesteś, to pomyśl, ile ludzi na świecie nie ma pracy? A ty ją masz, wiec wyciągnij wnioski i zacznij być wdzięczny.

Narzekanie jest jak bierne palenie — nie musisz sam tego robić, by odczuć chorobowe efekty tej czynności. Musisz więc być ostrożny w spędzaniu czasu z osobami, które na wszystko narzekają. Narzekający chcą, by inni ludzie do nich dołączyli, bo wtedy sami czują się lepiej. Tak więc kontroluj swoje narzekania oraz unikaj ludzi, którzy notorycznie to robią.

2. Prokrastynacja — odkładanie na później plus wymówki z tym związane.

Jutro pojadę zapłacić rachunki…, od przyszłego tygodnia zacznę dietę…, nie chce mi się wstać, później napiszę artykuł na bloga…, dobra w przyszłym roku zacznę studia, teraz mam małe dzieci…

Później, Jutro, w przyszłym Tygodniu/Miesiącu/Roku…

O jeny, ale trudno było mi się pozbyć tego gremlina. Zdarza mi się jeszcze, że coś zaczynam odkładać na później, ale już wiem, jak sobie z tym radzić.

Nic prostszego — ZMUSIĆ SIĘ!

Tak samo, jak nie chce Ci się czasem iść do pracy, ale się zmuszasz i idziesz, tak samo ZMUŚ się i zrób to, co ważne i niewygodne jako pierwsze. Zobaczysz, jak cudownie się poczujesz, jakie uczucie zadowolenia i dumy poczujesz.

Odkładanie ,,na później” tak naprawdę jest tylko kolejną wymówką, żeby czegoś nie zrobić, a odkładając coś częściej zaczynamy odczuwać poczucie winy, czujemy złość, że nie jesteśmy wystarczajaco silni i zamykamy się we własnej głowie.

3. Zazdrość (posiadania, pragnienia czegoś).

Zazdrość to emocja złożona, obejmująca uczucie frustracji i złości w momencie, gdy ktoś znajduje się w lepszej pozycji niż my, ma czegoś więcej, posiada coś lepszego.

Zazdrościć możemy na wiele sposobów, każdy z nas czasem zazdrości, i to jest całkowicie normalne, ale zazdrościć możemy ze zdrowym rozsądkiem, albo chorobliwie, z zawiścią.

Często rozmawiając z ludźmi, łapie się za głowę, jak bardzo są oni zazdrośni z sukcesów innych, nie potrafią się do tego przyznać, a jednak hejtują:

Ten to się legalnie nie dorobił…, Ta, to na pewno powiększyła sobie cycki…, Chłop Haliny, to normalnie pantoflarz, wszystko w domu robi, a ona po kosmetyczkach łazi…, No nie, Ci to znowu na wycieczkę jadą, nie mają na co kasy wydawać…, Boże, ale się ubrała, krótszej kiecki nie miała?

Zazdrość nie jest zła, jeśli zazdroszcząc, cieszymy się ze szczęścia drugiej osoby, wyciągamy wnioski, czerpiemy lekcje:

Cieszę się, że Andrzej się dorobił, może i ja też dam rade…, Fajnie, że Halinka ma takiego męża, zapytam ją, jak tego dokonała…, Super, że jadą na wycieczkę, w końcu ciężko na to pracowali…, Z taką figurą, tez bym nosiła takie krótkie kiecki… i wiele innych.

Zazdroszcząc innym mało prawdopodobne, że osiągniesz sukces i wolność finansowa, tak więc lepiej zacznij zmieniać te negatywne uczucia w kierunku życzliwości.

4. Co ludzie powiedzą.

Jedno z ulubionych haseł ludzi po pięćdziesiątym roku życia, choć niestety nie tylko… Ile znasz osób, które chciałyby coś zrobić, kupić, gdzieś pojechać, w coś zainwestować, ale nie robią tego, bo co inni powiedzą? A może znasz kogoś, kto ma czarnoskorego chłopaka i nie przedstawia go rodzinie z obawy przed krytyką?

Kiedyś, przejmowałam się tym, co myślą, co powiedzą, jak zrobię tak, czy tak, czy im się to spodoba, czy jednak mnie wyśmieją itd.

Dorośli wpajają dzieciom, że to, co jest obce i nie znane, jest źle i tyle. Blokują w dzieciach kreatywność nawet na wiele lat.

Od dawna mam głęboko w dupie, co myślą inni i bardzo dobrze na tym wychodzę, ale bywało inaczej. Często słyszę w glosie ludzi strach, (kiedy mówią o swoich cudownych pragnieniach) przed cudzą opinią.

Dlaczego? Kim są inni i jaką mają podstawę do krytyki Ciebie i Twoich decyzji? Przecież każdy myśli głównie o sobie i nawet jeśli, odniesiesz, w czym porażkę, bądź się rozwiedziesz (bo maż był gnojem), to ludzie przez chwile sobie pogadają i znajda inny, nowszy temat.

Tak już jest, ludzie gadali, gadają i gadać będą, wiec co Cię to kurwa obchodzi, co ludzie powiedzą? Czy ich opinia coś zmieni? Odpowiedz sobie szczerze.

5. Perfekcjonizm

Perfekcjonistycznych przekonań uczymy się zwykle w dzieciństwie. Na przykład wtedy, kiedy rodzice, zamiast doceniać to, jacy jesteśmy, porównują nas z „Jankiem, który zawsze dostaje szóstki” lub „Halinką, która jest taka grzeczna i śliczna!”. Słysząc takie komunikaty, dziecko – nieumiejące jeszcze racjonalnie ocenić sytuacji – nabiera przekonania, że jest niewystarczające, że musi „przeskoczyć samo siebie”.

Dorosłej osobie ciężko jest się przestawić i zacząć dawać siebie mniej, niż dotychczas, ale pamiętaj o metodzie — krok po kroczku.

Jeśli chodzi o MLM, krótko i na temat — zacznij Delegować zadania, naprawdę, nie tylko Ty potrafisz zrobić coś idealnie. Będąc perfekcyjnym, odbierasz sobie czas, który mógłbyś wykorzystać na inne ważne czynności. Używaj narzędzi, naucz innych liderów tego, czego nauczyłeś się Ty i pozwól im działać.

Deleguj, sprawdzaj, nagradzaj.

Wszystko, co negatywnie wpływa na Twój stan psychiczny, powoduje też zmiany w Twoim zdrowiu. Większość chorób jest skutkiem negatywnego myślenia, zazdrości, obwiniania się, czy też strachu przed opinią innych, dlatego weźmy się w garść i zacznijmy myśleć pozytywnie. Zaprośmy do naszego serca życzliwość i dobro, bo wszystko to, co puszczamy we wszechświat, wraca do nas podwójnie.

Podobał Ci się artykuł? Koniecznie zostaw komentarz. Dziękuje, za poświęcony czas, do następnego: )

Julita Ziółek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powrót do góry