1 Lider jest warty więcej niż 100 dystrybutorów

1 Lider jest warty więcej niż 100 dystrybutorów

Życzeniem chyba każdego Networkera jest, mieć ogromną strukturę, która składa się z wielu liderów. Wtedy życie byłoby wspaniałe, prawda? Wypłaty i prowizje byłyby wtedy tak duże, że trudno byłoby je udźwignąć, a człowiek miałby 24 godziny na oglądanie telewizji.

Dlaczego więc nie pójść na skróty przy budowie swojego biznesu w marketingu sieciowym? Przecież najszybszą i najkrótszą drogą do wybudowania dużej grupy jest wzięcie sobie do pomocy zmotywowanych liderów.

Nie wybudujemy żadnego dużego biznesu w marketingu sieciowym, jeśli będziemy sponsorować tylko dystrybutorów. Nasz czas jest przecież ograniczony. Możemy jedynie zaopiekować się niewielką liczbą dystrybutorów i pomagać im w ich problemach, bo przecież nawet najlepsi dystrybutorzy potrzebują od czasu do czasu naszej pomocy.

Najwłaściwszym sposobem działania, aby zwielokrotnić nasz czas pracy, jest wykreowanie liderów, którzy sami będą w stanie zatroszczyć się o swoje grupy. Duplikowanie nas samych poprzez tworzenie liderów jest jedyną możliwością wybudowania wielkiej, masywnej organizacji dystrybucyjnej.

Od czego zatem zacząć?


Pozwól, że zdefiniujemy sobie najpierw różnicę między MLM-Liderem, a dystrybutorem.

Dystrybutorzy angażują się przez krótki czas – wchodzą do naszego networku i odchodzą z niego. Niekiedy pracują intensywnie i budują jakąś grupę, niekiedy decydują się jedynie na kupno produktów po cenach hurtowych, a niekiedy po prostu rezygnują. To jest całkowicie normalne, że dystrybutorzy prowadzą swój biznes tylko krótkoterminowo. Ci ludzie mają prawo do tego, żeby sobie w naszym biznesie znaleźć to, co im odpowiada.

Nasi dystrybutorzy mogą w naszym biznesie skorzystać z następujących możliwości:

– Możliwość zaoszczędzenia pieniędzy przy zakupach.
– Okazję zarobienia na marży przy odsprzedaży dalej po cenach detalicznych.
– Uczucie przynależności do grupy ludzi o pozytywnym nastawieniu.
– Możliwość rozwoju osobowościowego.
– Otrzymanie niewielkiej prowizji, żeby wyrównać minus na koncie.
– Osiągnięcie małego dodatkowego dochodu, który pomoże w edukacji dzieci.
– Móc zapłacić raty za samochód.
– Móc pojechać w podróż swoich marzeń.

Te wszystkie powody naszych dystrybutorów są dobrymi powodami. Powinniśmy wspomagać naszych dystrybutorów, aby mogli osiągnąć swoje cele. Jednak wspomaganie tych dystrybutorów nie powinno zająć więcej niż 10, maksymalnie 20% Twojego czasu. Dlaczego?

Ponieważ dystrybutorzy nie potrzebują dużo Twojego czasu albo nawet nie chcą, abyś tak dużo czasu w nich inwestował.

Niektórzy dystrybutorzy mówią:
„Och, nie dzwoń do mnie z powodu każdego spotkania, czy konferencji. Ja nie jestem zainteresowany żadnymi szkoleniami. Zadzwoń do mnie, jak będzie się odbywało jakieś ważne spotkanie, np. z założycielem firmy, albo jak będą przedstawiane nowe produkty.
Jeżeli chodzi o inne sprawy, to zostaw mnie w spokoju.”

W porządku. Chcemy przecież pomóc naszym dystrybutorom w uzyskaniu tylko tego, czego oni sami od tego biznesu oczekują i czego sobie dla swojego biznesu życzą. Nie chcemy ich przecież przekonywać do naszych celów, czy marzeń.
Oni docenią to, że postępujesz z nimi, jak z dorosłymi ludźmi i pozwalasz im, aby sobie sami wybrali swoje cele.

Nie zapominaj o tym, że Twoi dystrybutorzy podjęli się tylko krótkotrwałej odpowiedzialności.
W momencie, gdy ukaże się w jakiejś gazecie negatywny artykuł dotyczący firmy, Twój dystrybutor może zrezygnować. Albo, jeżeli w centrali firmy ktoś zapomni oddzwonić na jego telefon, to Twój dystrybutor też może zrezygnować. On może również zrezygnować w momencie, gdy jakaś osoba odmówi mu współpracy.

Dystrybutorzy przychodzą i odchodzą — to Liderzy są tym prawdziwym złotem.

Dobrze – więc wiemy teraz wszyscy, że liderzy są ważniejsi od dystrybutorów.
Większość dystrybutorów podejmuje tylko tymczasową, krótkotrwałą odpowiedzialność za biznes – co wcale nie jest złe. Tak, jak my wszyscy, biorą oni dla siebie tylko to, czego chcą i idą dalej, aby żyć swoim życiem.
Liderzy natomiast będą z Tobą i w biznesie dłuższy czas.
Kogo chciałbyś bardziej w swoim biznesie – jednego lidera, czy 100 dystrybutorów?
Odpowiedź jest bardzo prosta: jednego lidera! Prawda?
Być może myślisz teraz następująco: „Zgadza się, naprawdę super jest mieć u siebie w biznesie lidera, ale 100 dystrybutorów przyniosłoby na pewno ładną prowizję.”

Problematycznym w tym myśleniu jest jednak to, że tych 100 dystrybutorów musisz od czasu do czasu wymienić, lub określając to inaczej — uzupełnić, gdyż oni będą się zmieniać, a wtedy zamiast stabilnych, pasywnych dochodów, o których często mówimy, wylądujemy w całodziennym zajęciu, które będzie składało się jedynie z uzupełniania odpadających dystrybutorów.

Zrealizuj Swój Największy Cel

Masz wielkie plany, ale nie wiesz się właściwie za to zabrać? Połową osiągnięcia celu jest jego właściwe wyznaczenie. Druga połowa to odpowiednie podejście do realizacji tego celu. Z tego poradnika dowiesz się jak wyznaczyć cel, ale różnie jak ten cel osiągnąć.

Wpisz adres email i pobierz poradnik teraz




Marcin Gurtowski
Latest posts by Marcin Gurtowski (see all)

Marcin Gurtowski

Posiadam ponad 10 letnie doświadczenie w marketingu internetowym. Przeprowadziłem blisko 50 tys handlowych rozmów telefonicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powrót do góry