Elevator Pitch

Elevator Pitch

Jakiś czas temu usłyszałam te dwa słowa: ELEVATOR PITCH.

Zaciekawiłam się treścią, a jak zgłębiłam temat – to również ich znaczeniem – nawet bardzo.

Przypomniałam sobie wówczas, że w jednym z moich projektów ten temat, lecz nie nazwany wprost – wybrzmiał i stanowił całkiem spore wyzwanie wśród naszej społeczności.

CZYM JEST ELEVATOR PITCH?

Elevator Pitch jest jedną z najpopularniejszych metod AUTOPREZENTACJI.

W dosłownym tłumaczeniu znaczy tyle co „prezentacja windowa”.

Dlaczego „prezentacja windowa”?

Chodzi o to, aby w jak najlepszy sposób przedstawić swoją osobę lub swój biznes, a dokładnie przedstawić zarys pomysłu na produkt, usługę, projekt, w jak najkrótszym możliwym czasie.

Ten wskazany czas określa się od 20 do 60 sekund, czyli tyle, ile przeciętna winda jedzie od parteru na najwyższe piętro.

GDZIE WYKORZYSTAĆ ELEVATOR PITCH?

Powiem wprost – w każdej sytuacji biznesowej jak również prywatnej.

Najbardziej znaną formą wykorzystania autoprezentacji są rozmowy kwalifikacyjne. Elevator Pitch jest poniekąd skróconą jej wersją.

Niektórzy nawet twierdzą, że umiejętność autoprezentacji jest kluczem do realizacji najważniejszych celów i udanego życia.

Czas na konkrety.

Elevator Pitch jest na ogół odpowiedzią na pytanie:

„Czym się zajmujesz?”

Praktyka pokazuje, że po tym pytaniu zaczyna się wyzwanie z tą umiejętnością o ile nie jest ona już opanowana.

Albo nie wiemy co powiedzieć (np. Zajmuję się sprzedażą XYZ), albo kombinujemy z przejaskrawieniem, żeby zrobić efekt „WOW” (np. Jestem „numer siedem” w sprzedaży produktów XYZ, które są najlepsze, wyjątkowe i bardziej „zieleńsze” niż te, które posiada konkurencja…).

Zauważyłam, że w network marketingu Elevator Pitch stawia przed rozmówcą dużą barierę.

Dlaczego?

  • Z braku wiary w to, co się robi
  • Z obawy przed wejściem w rolę „gadającej broszury”
  • Z powodu braku praktyki

Fakty:

Każdy ma wizerunek, tylko nie każdy nim zarządza.

PODSTAWOWE ELEMENTY ELEVATOR PITCH

  1. Przedstaw się z Imienia i Nazwiska i powiedz kim jesteś?

Użyj nazwy, która jest powszechnie znana, z którą można się łatwo utożsamić.

Przykład:

Nazywam się Monika Budzińska. Jestem Liderem w network marketingu.

  1. Czym się zajmujesz i/lub jakie „problemy” rozwiązujesz?

Nie każdy wie, co oznacza słowo „lider” w Twoim network marketingu. Może to być zupełnie inny rodzaj otrzymanego awansu niż w firmie powszechnie uważanej za konkurencję.

Twoja szansa polega na pokazaniu w czym się specjalizujesz.

Przykład:

Dostarczam gotowy model biznesowy i tworzę skuteczne grupy sprzedażowe.

  1. Dla kogo to robisz?

Odpowiedz na to pytanie mając na myśli swojego idealnego klienta.

Przykład:

Współpracuję z ludźmi otwartymi na możliwość zarabiania przez Internet.

  1. Dlaczego to robisz?

W tym miejscu pokazujesz rozmówcy dlaczego miałby wybrać właśnie Ciebie.

Przykład:

Aby czuli się bezpiecznie bez obawy o utratę pracy.

  1. W jaki sposób to robisz?

Warto tu zwrócić uwagę na to, co jest dla nas ważne, co sobie niezwykle cenimy lub z czego jesteśmy dumni.

Przykład:

Osoby, które mi zaufały bardzo szybko realizują swoje cele.

Jak to może wyglądać w całości?

Nazywam się Monika Budzińska, jestem liderem w network marketingu. Pomagam ludziom skutecznie zarabiać pieniądze przez Internet poprzez gotowy model biznesowy. Wszystko po to, aby te osoby czuły się bezpiecznie i nie bały się o utratę pracy. Dzięki czemu bardzo szybko osiągają swoje założenia.

Podsumowując:

Elevator Pitch powinien:

  • być krótki, jasny, konkretny,
  • mówić językiem korzyści i emocji

Dla kontrastu pokarzę Ci, jak inaczej mógłbyś się przedstawić:

Jestem network marketerem. Pracuję przez Internet.

Sam oceń, jak chcesz zarządzać swoim wizerunkiem?

JAK MAM TO ZROBIĆ?

  • Weź do ręki kartkę papieru i coś do pisania.
  • Napisz na kartce powyższe pytania.
  • Dopisz pod nimi po dwie frazy lub zdania – odpowiadając na pytania.
  • Końcowy etap to połączenie wszystkich odpowiedzi w jedną całość.
  • Sprawdź, czy zmieściłeś się w czasie 20-60 sekund.
  • Opanuj do perfekcji płynną wypowiedź a w razie potrzeby delikatnie modyfikuj (w zależności od tego, kto jest Twoim rozmówcą)

PAMIETAJ!

KAŻDY MA WIZERUNEK, TYLKO NIE KAŻDY NIM ZARZĄDZA.

 

Jeżeli ten tekst był dla Ciebie wartościowy – podziel się nim z innymi (udostępnij go na swoim portalu społecznościowym lub zostaw serducho na moim – pod tym tekstem).

Zachęcam Cię do dzielenia się Twoimi doświadczeniami w tym temacie w zakładce komentarze.

Jeżeli jeszcze nie pobrałeś mojego darmowego e–booka, znajdziesz go poniżej.

Ściskam

Monika Budzińska

poradnik Monika Budzińska

Jak W 30 Dni Zarobiłam W Internecie?

Poznaj mój case study, z którego dowiesz się jak krok po kroku zarobiłam w 30 dni pierwsze pieniądze w Internecie. 

Wpisz adres email i pobierz poradnik teraz




Monika Budzińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powrót do góry