Jak prowadzić nowego Partnera w MLM?

Jak prowadzić nowego Partnera w MLM?

Rekrutacja, czyli zaproszenie nowej osoby do biznesu Marketingu Sieciowego to początek drogi, a nie jej koniec. Teraz czeka Cię odpowiedzialność poprowadzenia nowego partnera do jego awansów. Od czego zacząć? Co jest najważniejsze na początku drogi w MLM? Jak stać się dobrym liderem, przykładem i motywatorem dla kogoś innego? Serdecznie zapraszam. 

Wyjaśniając różnicę pomiędzy poświęceniem, a zaangażowaniem zawsze pokazuję przykład jajka . Znasz to porównanie do jajecznicy na boczku?

Dla takiego śniadania – kura musiała się zaangażować , a świnia poświęcić. 

W liderstwie istnieje cienka granica pomiędzy tymi dwoma pojęciami. Jeśli chcesz się poświęcać dla zespołu – zapewne zdobędziesz ich uznanie ale na pewno nie wytrwasz . Po pewnym czasie się wypalisz. Nie możesz robić wszystkiego  za wszystkich. Natomiast swoją postawą i pracą musisz dawać przykład swojemu zespołowi. Rób to co daje Ci pieniądze. Rób tak, by rosły Ci obroty i rób tak, by Twoi ludzie mieli efekty. Jak to połączyć? Będąc osobą zaangażowaną . Swoim przykładem niesutannie zapraszaj nowych ludzi do biznesu, rozwijaj się i dopisuj nowych ludzi do swojej listy kontaktów. Tylko tyle naucz robić swoich ludzi w zespole. Nie rób tego za nich. 

Dawaj wędkę , a nie rybę

Jeśli jesteś już liderem to twoim zadaniem jest : KREOWANIE NOWYCH LIDERÓW. Żeby to zrobić musisz postawić na duplikację. MLM to ciągłe, te same kroki, tylko powtarzane przez nowe i nowsze osoby. Potrzebny Ci będzie system pracy i gotowy plan działania. Nikt nie lubi błądzić po omacku. Zaoszczędź swojemu zespołowi stresu, czasu i popełnianych błędów i opracuj system, który pozwoli im na łatwe duplikowanie twojej ścieżki kariery w firmie, którą wybrałeś. 

Firma zapewne ma już gotowe szkolenia. Założę się, że jest ich setki, a nawet tysiące. Wszystko ważne i ważniejsze. Wszystko nowe i nieznane dla osoby początkującej. Wiele zespołów popełnia ten sam wielki błąd i stawia najpierw na zdobycie wiedzy, a dopiero potem na działanie. Niewielu rozumie, że nie trzeba znać tak naprawdę jak amen w pacierzu planu marketingowego. Tak samo jak nie trzeba znać składu produktów, cen i jakiś regułek, które mają Ci dać zainteresowanie potencjalnego klienta. Fajnie, że masz te wszystkie szkolenia, narzędzia i skrypty ale jeśli na początku drogi Twojego nowego klubowicza zasypiesz go natłokiem informacji to jedyne co osiągniesz to jego przeażenie i poczucie słabości. Tego przecież nie chcesz, prawda?

Jest tylko jedna rzecz jakiej musisz na początku nauczyć nową osobę, a mianowicie skutecznego zapraszania na obejrzenie prezentacji twojego biznesu. Tylko tyle.

System 3 kroków

Nowy partner biznesowy nie musi znać całego planu wynagrodzeń w twojej firmie. Niech dokładnie zrozumie tylko co trzeba zrobić, by osiągnąć pierwszy i drugi awans w waszym projekcie. Przecież każdy inny robi się podobnie, prawda? Tylko z większą liczbą ludzi.

Krok pierwszy to pokaż mu ile trzeba zrobić, by osiągnąć pierwsze awanse. Jak należy układać strukturę, by na pewno się ten awans zaliczył . Pokaż ile na tych pierwszych awansach może zarobić pieniędzy i skąd na tym etapie biorą się wynagrodzenia. Przedstaw mu jego pierwszy cel do obrania i drogę jaką musi wykonać, by to osiągnąć. Osobiście posługuję się nagranym przeze mnie filmem, na którym jasno przedstawiłam pierwsze trzy awanse w naszej firmy i dokładnie opisałam ile trzeba zrobić i co należy zrobić, by to osiągnąć. Na pierwszym filmie pokazałam też ile można na tych stopniach zarobić. Następnie po obejrzeniu przez mojego nowego klubowicza takiego filmu sprawdzam, czy wszystko zrozumiał. Czy na pewno wie ile trzeba zrobić , by osiągnąć pierwszy, drugi i trzeci awans. To jest też czas na ustalenie jego celu. Co jest bardzo ważne : On sam wybiera jaki awans chce osiągnąć i w jakim czasie chce go zrealizować. Tutaj nikt nie jest dla nikogo szefem. Nikt nie ma prawa stać nad Tobą z batem i kłaść nacisk na Twoje działanie i wyniki. Sam jesteś sobie szefem i sam ustalasz swoje cele. Kiedy już je ustalisz układamy plan działania, by go zrealizować i przechodzimy do punktu drugiego. 

Krok drugi  Zapraszanie. To jest to co każdy na początku powinien potrafić. Skuketczne zapraszanie na obejrzenie prezentacji. Nieistotne czy chcesz kogoś zaprosić na webinar na żywo, na obejrzenie linka na YouTube, czy też spotkanie stolikowe. Skuteczne zaproszenie powinno być krótkie i z konkretnym umówieniem na kolejne spotkanie, czyli tzw. Fallow-up. 

W tym celu również możesz nagrać film. Wraz ze swoim zespołem stworzyliśmy filmik, na którym bawimy się w tzw. ,,rozmowy na sucho”, czyli odgrywamy tam udawane rozmowy zapraszające dla ludzi z ciepłego i zimnego rynku. Dla rodziny i znajomych oraz dla tych zupełni nam obcych osób. Po obejrzeniu tego drugiego szkolenia mój nowy klubowicz do mnie dzwoni i wraz z nim robię to samo, czyli odgrywam z nim różne scenariusze takiej zapraszającej rozmowy. Jeśli jest on gotowy, by robić je samodzielnie, bo wychodzą mu lekko, z uśmiechem i dobrze to zapraszam go do kroku trzeciego. 

Krok trzeci Twój nowy partner biznesowy ma już obrany świadomy cel. Potrafi też skutecznie umówić kogoś na obejrzenie prezentacji ale nie ma przecież listy kontaktów . Na szkoleniu numer 3 pokazuję więc jak w prosty i szybki sposób mona stworzyć swoją pierwszą listę osób, do których potem razem się odzywamy i pokazujemy mu nasz projekt. Te trzy szkolenia to naprawdę niewiele. Nie przytłoczysz tym swojego nowego klubowicza, a sprawisz, że już od samego startu postawi on na słuszne działanie przynoszące obroty. Tak wprowadzona osoba będzie Ci wdzięczna, gdyż właśnie podarowałeś jej SAMODZIELNOŚĆ, a sobie kolejnego przyszłego lidera, który Cię duplikuje. 

Bądź sobą

Na nerwy działają mi metody ,,kopiuj-wklej” rekomendowane przez wielu liderów MLM-u. Zanim ktoś mnie zapyta, czy chcę otrzymać jakąś propozycję biznesową obsypywana jestem nowymi wiązankami na temat łatwego, szybkiego i doskonałego planu marketingowego. Czy wiesz o czym mówię? Takie zachowanie to zwykły SPAM, który jest nielegalny. Za robienie komuś śmietnika np. na messengerze bez jego zgody , facebook może go na trwałe zablokować. Warte jest to takiej ceny? 

Wzoruj się na kimś kto odniósł już sukces, do którego Ty dążysz ale na litość Boską – bądź sobą ! Nikogo nie kopiuj. Nikogo nie udawaj. Pokaż światu swoją wyjątkowość. W ten sposób po pierwsze jesteś autentyczny i na starcie zdobywasz zaufanie, a po drugie przyciągniesz ludzi podobnych do siebie. To sposób na budowanie zespołu, który się wzajemnie rozumie, wspiera i z którym będziesz z przyjemnością pracował. To metoda na budowanie prawdziwego Dream Team. Udając ważniaka – wtedy kiedy tak naprawdę jesteś creayzolem zmęczysz się tylko i nikogo do siebie nie przekonasz. Jeśli jesteś cichy, spokojny, poważny to nie udawaj duszy towarzystwa, bo tylko wyjdziesz na psychola. 

Podsumowując : Nie zarzucaj swojego nowego partnera natłokiem szkoleń, wiedzy i obowiązków. Stwórz gotowy i prosty plan działania, który będzie łatwo duplikowalny dla każdego. Niech to pozwoli już w pierwszym tygodniu zaprosić nowej osobie kolejnych ludzi do obejrzenia waszej prezentacji biznesowej. Jeśli ktoś w pierwszym tygodniu swojego działania nie wykona żadnego zaproszenia to najprawdopodobniej już nigdy go nie wykona. Nade wszystko dbaj o to, by pozostał przy tym sobą. Wspieraj, dawaj przykład i prowadź. Bądź ostoją, motywatorem i kimś kto przede wszystkim w niego wierzy. 

Powodzenia. 

Dzięki Temu Poradnikowi :

  •  Będziesz bardzo skoncentrowany na swoim celu
  •  Nawet kilkakrotnie przyśpieszysz tempo twojego biznesu

Wpisz adres email i pobierz teraz

 



Anna Gurtowska
Latest posts by Anna Gurtowska (see all)

Anna Gurtowska

Współautorka książki ,,Blogowskaz'' oraz bloga www.gurtowscy.pl . Ekspertka w budowaniu list mailingowych i budowania wizerunku w Socjal Mediach. Pomaga ludziom w relacjach międzyludzkich i budowaniu efektywnych zespołów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powrót do góry