W tym odcinku podcasu opowiadam o tym jaki sposób przyciągnąć do siebie ludzi w marketingu sieciowym. Zazwyczaj jest tak, że osoby działające w network marketingu są goniącymi (łowcami), namawiając innych do współpracy. Znam to z autopsji, bo sam nie byłem lepszy i przy każdej możliwej okoliczności namawiałem kogo tylko się dało aby podjął współpracę i przyłączył się do mnie. Dokładnie tak działa większość osób, chcą zrekrutować każdego, kto tylko znajdzie się w ich zasięgu. 

Każda nadarzajaca się sytuacja jest świetna, aby mówić na prawo i lewo o firmie, możliwościach, planie marketingowym czy marzeniach. Znasz to? Jeśli tak to pewnie też wiesz, do czego to prowadzi. Niestety w ten sposób osiąga się zazwyczaj przeciwny rezultat od zakładanego. Psują się relacje ze znajomymi czy rodziną. Inni przestają od Ciebie odbierać telefony, nie zapraszają na różne okazje, czy nawet na Twój widok przechodzą na drugą stronę ulicy. Do tego prowadzi nachalne działanie. Co jednak zrobić aby z osoby “goniącej” stać się osobą “gonioną” i sprawić aby to inny Ciebie “gonili”? 

Odwróć sytuację w marketingu sieciowym o 180 stopni

Recepta jest prosta, wystarczy diametralnie odwrócić sytuację. Należy doprowadzić do sytuacji dzięki której będzie się przyciągać do siebie odpowiednich ludzi. Dobrze jest rozpocząć od ustalenia konkretnej grupy docelowej. To nic innego jak sprecyzowanie, kto jest Twoim idealnym partnerem w marketingu sieciowym? Odpowiedz sobie na pytanie co to jest za osoba? Czym się interesuje? W jakim jest wieku? Czym się zajmuje? Czego szuka w internecie? Jakie ma wyzwania? Im dokładniejsze wyobrażenie będziesz mieć o takiej osobie, tym lepiej dorzesz do niej ze swoja treścią. 

Teraz przejdziemy właśnie do tej treści, czyli do wartości jaką w pierwszej kolejności przekazujemy. Udostępniając wartość przyciągasz do siebie ludzi, którzy tej wartości oczekują. Jeśli tą wartością są porady na temat mody, stylizacji itp. to przyciągniesz w ten sposób do siebie osoby, dla których taka wiedza jest przydatna. Mogą to być osoby, które spotykają się z klientem i muszą dobrze wygląda, albo osoby, które po prostu chcą dbać o swój wizerunek. Przekazując wartościową treść zyskujesz jeszcze coś bardzo ważnego: budujesz relację. Na fundamencie zbudowanym z relacji jesteś w stanie zbudować stabilny zespół w marketingu sieciowym. 

Jak to zrobić?

Pewnie zastanawiasz się w jaki sposób możesz dostarczać wartość i budować relację? W obecnych czasach jest to prostsze niż mogłoby się wydawać. Tak naprawde większość narzędzi mamy dostępne, może z niektórych korzystasz, ale nie do końca wykorzystujesz ich potencjał. Czas to zmienić.

Profesjonalny profil na portalach w social media. Takie portale jak Facebook, czy Linkedin są Twoją wizytówką. Potencjalni partnerzy na pewno sprawdzą kim jesteś wyszukując Ciebie w social mediach. Warto zadbać o profesjonalny i atrakcyjny wizerunek swojego profilu, który będzie przyciągać innych. 

Facebook poza profilem prywatnym stwarza inne możliwości. Można prowadzić fanpage, dzieląc się tam wartościową treścią. Tę strategię sprawnie łączy się z prowadzeniem live i zbieraniem listy messengerowej. Ponadto jest możliwość prowadzenia grupy na FB, dzięki której tworzy się społeczność osób o podobnych zainteresowaniach. 

Kolejnym sposobem na dzielenie się wartościową treścią jest kanał na YouTube. Wiele osób woli nagrywać materiały wideo zamiast tworzyć treść pisaną. Ta platforma stwarza nieograniczone możliwości docierania do ludzi ze swoja wartością, a tym samym przyciągania ich do siebie.

Podcast to kolejne narzędzie za pomocą którego możesz publikować wartościową treść. Przewaga podcastów jest taka, że można ich słuchać jednocześnie robiąc inne rzeczy np. prowadzić samochód. 

Jedną z moich ulubionych form do publikowania wartościowej treści jest blog. To jakie korzyści w biznesie daje blog pisałem już w tym artykule. W skrócie wymienię tylko, że blog pozwala pozyskiwać i tworzyć społeczność. Za jego pomocą tworzy się relacje i zdobywa zaufanie, co później niesamowicie osowuje. To co najbardziej lubię w blogu, to fakt, że daje długofalowe efekty, czyli raz napisany artykuł będzie pracować dla Ciebie przez wiele lat. 

Poza tym wszystkim warto wymienić jeszcze listę mailingową, darmowe poradniki np raporty, ebooki, materiały multimedialne, no i oczywiście płatne produkty, takie jak szkolenia, kursy itp. O tym wszystkim usłyszysz w tym odcinku podcastu. Dowiesz się tam ponad to o wartości dodanej, która jest świetnym sposobem na to aby przyciągnąć do siebie ludzi w marketingu sieciowym. Zapraszam do wysłuchania audycji. 

Zrealizuj Swój Największy Cel

Masz wielkie plany, ale nie wiesz się właściwie za to zabrać? Połową osiągnięcia celu jest jego właściwe wyznaczenie. Druga połowa to odpowiednie podejście do realizacji tego celu. Z tego poradnika dowiesz się jak wyznaczyć cel, ale różnie jak ten cel osiągnąć.

Wpisz adres email i pobierz poradnik teraz




Marcin Gurtowski
Latest posts by Marcin Gurtowski (see all)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *