Na początek zapytam Cię czy wiesz czym jest marka własna i kontent?

Bez względu na to, w jakiej branży pracujesz, na ogół działasz w oparciu o prezentację swojej osoby, kompetencje i umiejętności, które posiadasz. Powszechnie często się nawet mówi, że sprzedajesz siebie a nie produkt czy usługę.

Jednym słowem budujesz swoją markę własną, czy to na etapie rozmowy rekrutacyjnej czy w momencie gdy już wykonujesz swoje obowiązki lecz mimo wszystko jesteś poddawany ocenie.

Budowanie marki jest szalenie ważne w każdym momencie naszego życia, tym bardziej w branży, która jest dla Ciebie nowa. Tym bardziej w branży network marketingu, która w oczach wielu osób wydaje się być niezrozumiała.

Jeżeli chcesz, aby ludzie Ci zaufali i polubili powinieneś dać im się poznać aby Twoja praca stała się łatwiejsza a sprzedaż skuteczniejsza.

Jak zdobyć zaufanie innych ludzi?

W obecnych czasach najłatwiej to zrobić przez Internet, natomiast przedstawię Ci poniżej kilka prostych zasad, które są podstawą do zdobycia zaufania u innych zarówno w realnym świecie jak również w wersji online używając sformułowania marka własna.

Daję Ci wskazówkę, którą śmiało możesz wykorzystać bez względu na to czy piszesz post, czy rozmawiasz przez Messenger czy nawet w bezpośredniej rozmowie telefonicznej.

Oto one:

  1. Bądź zainteresowany i okazuj zainteresowanie.
  2. Uśmiechaj się do innych.
  3. Zwracając się do rozmówcy pamiętaj o jego imieniu.
  4. Słuchaj, bądź uważny, bo ludzie najbardziej zainteresowani są sobą.
  5. Mów o tym, co interesuje Twojego rozmówcę, co jest ważne z punktu widzenia rozmówcy a nie Twojej osoby.
  6. Spraw, aby Twój rozmówca poczuł się ważny.

Bądź zainteresowany - okazuj zainteresowanie nawet w sprzedaży

Niestety, jako ludzie jesteśmy próżni. Łatwiej nam mówić niż słuchać. Ile razy mi samej zdarzyło się przerwać komuś, żeby na dany temat opowiedzieć swoją historię. Ale czy wtedy skupiamy się na tym, co mówi rozmówca, czy na tym, kiedy się wtrącić i czy powiedziałam wszystko, co chciałam?

Zastanów się, skoro nam samym umyka wartość przekazanych słów rozmówcy, to czy ktoś z uwagą będzie słuchał nas? Tym bardziej czy zechce od Ciebie coś kupić?

Uśmiechaj się do innych

Jeżeli uważasz, że uśmiech to tylko hasło, zrób sobie eksperyment. Gdy będziesz w grupie osób wyglądających na smutnych uśmiechnij się do jednej z obecnych osób i zobacz, co się stanie.

Ile razy osobiście doświadczyłam sytuacji, kiedy byłam nieco zła na córkę, zaczynałam ją pouczać a ona w tym momencie posyłała mi uśmiech.

Efekt: śmiałyśmy się obie i bardzo pokojowo kończyłyśmy rozmowę.

Czy zdajesz sobie sprawę, jaką siłę w sprzedaży ma uśmiech?

Zwracając się do rozmówcy pamiętaj o jego imieniu

Imię i nazwisko jest niepodważalną wartością jaką posiada każdy z nas. Bardzo często bywa tak, że nie słuchamy, jak podczas zapoznawania się z nową osobą, ma ona na imię. Ja nauczyłam się od razu powtarzać imię i kojarzyć z kimś już mi znajomym.

Dlaczego to jest tak bardzo ważne? Bo jest personalne.

Gdy zwracamy się do kogoś po imieniu, ten ktoś czuje się wyróżniony a nie potraktowany taśmowo. Twoja marka własna w subtelny sposób tworzy się właśnie w oczach rozmówcy przedstawiając Ciebie jako profesjonalną i relacyjną osobę.

 

Słuchaj, bądź uważny, bo ludzie najbardziej zainteresowani są sobą

Gdy słuchamy, ludzie chętniej do nas mówią. Gdy mówią przekazują więcej informacji. Wówczas mamy okazję dowiedzieć się o rozmówcy wiele, co daje nam przewagę i możliwość ustalenia i zaspokojenia potrzeby klienta. Wiemy wówczas, jaki nasz produkt lub naszą usługę finalnie możemy zaproponować. Bez „wciskania” i uszczęśliwiania kogoś na siłę.  W sprzedaży o to właśnie chodzi.

Mów o tym, co interesuje Twojego rozmówcę

Czy doświadczyłeś kiedyś takiej sytuacji, gdy zachwalając swój produkt lub usługę spotkałeś się z decyzją odmowną?

Czy wiesz, z czego taka postawa może wynikać?

A czy słuchałeś uważnie wcześniej swojego rozmówcę?

A czy wiesz, że biznes to głównie język słuchania i zadawania pytań i zawsze relacji?

W sprzedaży jest tak, że wymaga ona od nas skupienia uwagi na kliencie. To on ma być w centrum uwagi a nie my.

Pisząc post do ludzi, których nie znasz, nie pisz tylko o sobie. Skup się na tym, jaka potrzebę klienta możesz zaspokoić. W czym możesz pomóc rozmówcy. Wówczas właściwe osoby same się do Ciebie zgłoszą.

Spraw, aby Twój rozmówca poczuł się ważny

To wszystko o czym wspomniałam powyżej składa się na to, że rozmówca będzie czuł się ważny, wysłuchany a nawet zrozumiany.

Wiele razy w życiu zdarzyła mi się sytuacja, w której ktoś powiedział mi, że świetnie mu się ze mną rozmawia, podczas gdy ja prawie nic nie mówiłam. Po prostu słuchałam. Też tak miałeś?

 

Dochodzimy do momentu, w którym czas podkreślić, że te wszystkie postawy skutecznego słuchania i zjednywania sobie ludzi tworzą jednocześnie Twoją markę własną, Twoją jakość w oczach innych ludzi. Budują zaufanie.

Czy zdajesz sobie sprawę jak silną wartość możesz w ten sposób dać drugiemu człowiekowi?

 

Pokarzę Ci również inną formę dawania wartości. Taką, z której najczęściej korzystamy, szczególnie teraz podczas pandemii.

Mam na myśli wartościowe posty w Social media lub treści na blogu.

Zanim zacznę, powiem Ci czym jest kontent.

Czym jest kontent?

Kontent to inaczej zawartość, wartościowa treść.

Jeżeli chcemy zwrócić uwagę potencjalnych klientów powinniśmy dzielić się wartościową wiedzą. Tu ważne są pewne zasady. Nie ilość postów a ich jakość ma znaczenie. Dodam, że systematyczność publikacji kontentu jest bezcenna.

Jak już wiesz, jakie są główne założenia skutecznych rozmów zwiększających Twoją szansę na sprzedaż, przedstawię Ci na koniec schemat prawidłowo i skutecznie zbudowanego postu.

Budowa postu a kontent

Wiesz już, że Twoja postawa jest niezwykle ważna dla biznesu, który prowadzisz. Przedstawię Ci zatem, jak można wykorzystać tą postawę a jednocześnie wartość, jaka dajesz przy pomocy postu. Przy jego pisaniu niezwykle ważne jest zachowanie określonego schematu.

Jakiego?

Zadbaj o to, aby nagłówek postu przyciągał uwagę

Pamiętaj, że przyciągnięcie uwagi człowieka, który scrolluje (inaczej „przewija zawartość ekranu na urządzeniu elektrycznym”) już jakiś czas Facebooka, może okazać się trudnym wyzwaniem.

Nagłówek powinien być zatem formą „wabiku”. Jego zadaniem jest zatrzymać uwagę użytkownika na Twoim poście.

Nagłówek może być przedstawiony w formie myśli:

Np. Szok, nie wierzyłam w to, co zobaczyłam!

Nagłówek może być w formie pytania:

Np. Jak zrzucić 8 kg w 29 dni?

Nagłówek może być konkretnym tytułem:

Np. 5 potężnych ćwiczeń dzięki którym w 50 dni będziesz mieć płaski brzuch.

Pamiętaj, że nagłówek powinien zawierać w sobie kontent i nawiązywać do dalszej części Twojego postu.

Zrób wstęp – czyli pierwszą myśl, która ma zachęcić do dalszego czytania

Wstęp powinien rozwijać nagłówek oraz nakreślać problem, z którym zakładamy, że zmaga się Twój czytelnik.

Np. Używając nagłówka:

5 potężnych ćwiczeń dzięki, którym w 50 dni będziesz mieć płaski brzuch.

Wstęp może brzmieć:

„ Pomimo, że spędzasz po kilka godzin tygodniowo na siłowni, Twój brzuch nadal nie jest płaski?

Pamiętam swoją frustrację, jak po urodzeniu dziecka poświeciłam mnóstwo czasu aby wrócić do formy, a efektów nie było widać.

Jednak pewnego dnia… (tu zaczyna się wprowadzenie do wartości)”

Rozwinięcie – to kontent i konkret, wartość, którą chcesz przekazać

To jest miejsce na samą merytorykę. Tak zwane „mięcho”. Tak zwane „gęste”.

Np. Poniżej przedstawiam Ci 5 prostych ćwiczeń i nawyków na pozbycie się brzucha…

Idealnie było by, aby wskazówki wynikały z Twojego doświadczenia. Ludzie uwielbiają czytać historie innych osób.

Zakończenie – Twoja myśl, refleksja, podsumowanie

Napisz, jak opisywana wartość wpłynęła na Twoje życie, co się zmieniło gdy sam korzystałeś ze wskazanych porad. 2-3 zdania w zupełności wystarczą.

Call To Action – wezwanie do działania

 To powinna być obowiązkowa praktyka podczas dawania kontentu.

Powinna to być, a nawet musi być zachęta do aktywności odbiorcy.

Jakiej?

Najbardziej pożądaną jest wzbudzenie chęci zakupu naszego produktu lub usługi.

Może to być również inna forma reakcji np.:

Kliknij link do strony:

„Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego produktu, kliknij poniższy link”.

Udostępnij post dalej:

„Jeżeli ten post był dla Ciebie wartościowy, udostępnij go dalej, aby pomógł większej liczbie osób”.

Odezwij się do mnie w wiadomości prywatnej:

„Jeśli te informacje są dla Ciebie interesujące i chcesz dowiedzieć się więcej, napisz do mnie śmiało na Messenger!”

Oznacz swoich znajomych w poście:

„Chcę Cię prosić o pomoc? Oznacz w komentarzu dwóch znajomych, którym te informacje mogą pomóc”.

Kochani, mam nadzieję, że ten schemat pozwoli Wam tworzyć wspaniałe i interesujące posty. Takie, które będą zwiększały zainteresowanie Waszą osobą i tym, co robicie, a tym samym zwiększą Waszą sprzedaż.

Nie byłabym sobą, gdybym nie dodała…

Zgadnijcie co?

Tak, jeżeli ten post był dla Ciebie wartościowy, udostępnij go dalej, zostaw serducho pod postem, na portalu, na którym będziesz czytał ten post.

Ściskam

Monika Budzińska

poradnik Monika Budzińska

Jak W 30 Dni Zarobiłam W Internecie?

Poznaj mój case study, z którego dowiesz się jak krok po kroku zarobiłam w 30 dni pierwsze pieniądze w Internecie. 

Wpisz adres email i pobierz poradnik teraz




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *