Jak wykorzystać święta do promocji firmy?

Jak wykorzystać święta do promocji firmy?

Czy święta są czasem tylko dla rodziny czy mogą być świetnym sposobem do promocji firmy i świadczonych przez nią usług?

Tak naprawdę chodzi o to, aby wykorzystać okoliczność czy święta jako dobry temat i okazję aby zaistnieć z naszymi produktami w przestrzeni tych uroczystości. Czy jest to coś niestosownego?

Nie sądzę. Tym bardziej, że aby przygotować te szczególne wydarzenia używamy wielu potrzebnych nam rzeczy, które na ogół są całą listą produktów, które proponują firmy: kosmetyki, środki czystości, dekoracje, sprzęty różnego użytku… Można mnożyć przykłady.

Samych świąt również nam nie zabraknie. Prawie codziennie obchodzimy jakiś dzień:

  • dzień kota, psa, uśmiechu, słońca, szpilek, przyjaciela i tak dalej i tak dalej.

Jak zatem zwrócić uwagę swojego odbiorcy na to, co oferujesz?

Rabaty i gratisy

Są jednym z najpopularniejszych sposobów na promocje produktów i firmy.

Bardzo często dzieje się tak i o tym przekonałam się na własnym przykładzie, że gdy mamy zrobić komuś prezent, to często brakuje nam pomysłów na nie. Tym bardziej, że osoba, którą mamy obdarować nie posiada wiedzy, co chciała by otrzymać.

Masz świetną okazję, aby wykorzystać ten argument i przedstawić swój produkt w formie promocji i w jeszcze bardziej atrakcyjny sposób, oferując rabat lub gratis do głównego prezentu.

Dodatkowy asortyment

Większość świąt ma w sobie charakterystyczny symbol:

  • Boże Narodzenie – choinkę, prezenty, ozdoby, pierniki
  • Walentynki – serce, kwiaty, balony
  • Wielkanoc – króliki, jajka, czekoladę

Do każdej uroczystości możesz stworzyć symbol, jeżeli go nie ma.

Zrób z symbolu dodatkowy gadżet. Do każdego zamówionego produktu dołącz taki dodatek.

Będzie to miłym zaskoczeniem i wyróżnieniem klienta a jednocześnie możesz wypromować znak charakterystyczny dla Twojej firmy, tak zwany znak firmowy.

Podziękowanie

Podziękowanie dla klienta jest zawsze miłą niespodzianką.

Możesz to zrobić na wiele różnych sposobów.

  • Może to być przedstawione w formie kolorowej kartki okolicznościowej, na której z jednej strony znajduje się Twoje firmowe logo, Twoje zdjęcie nawiązujące do uroczystości, a na odwrocie kod rabatowy na następne zakupy.
  • W podziękowaniu za systematyczne korzystanie z Twoich usług możesz ofiarować klientowi dodatkowy produkt z Twojego asortymentu. Zrób z tego stałą praktykę i dziękuj klientowi również systematycznie. Wyróżnij Go jednak z okazji szczególnej uroczystości np. z okazji Jego urodzin.

Promocja w mediach

Wykorzystaj wzmożony ruch przedświąteczny do podzielenia się informacją o Twoich produktach w mediach społecznościowych. Zrób wyróżniającą się oprawę graficzną, nawiązującą do nadchodzących świąt.

Informuj o tym, gdzie tylko masz możliwość, aby dotrzeć do jak największej liczby osób z Twoim przekazem.

Pamiętaj, że każda okazja jest dobra do promocji firmy.

Zrób uroczyste wydarzenie

To co za chwile opiszę, w obecnych czasach pandemii może być utrudnione ale nie niemożliwe.

Mam na myśli promocję firmy i produktów podczas uroczystych wydarzeń, które możesz zorganizować na żywo lub online.

Z jakiej okazji robić takie wydarzenie?

  • Z okazji na przykład kolejnej rocznicy działalności Twojej firmy
  • Z okazji osiągnięcia kolejnego pułapu polubień na Facebooku
  • Z okazji wprowadzenia nowego produktu
  • Z okazji powitania nowego partnera biznesowego
  • Z okazji nabycia nowej umiejętności

Ograniczyć może nas tylko wyobraźnia. Poniżej przedstawię Ci tylko kilka głównych uroczystości, które śmiało możesz wykorzystać do promocji Twojej firmy.

Główne okazje do promocji

Styczeń

1 Styczeń – Nowy Rok

To miesiąc pod tytułem: WYPRZEDAŻE.

Możesz skupić się na konkretnym asortymencie lub kilku wybranych i promuj je oraz jak przystało na wyprzedaż – rabatuj, aby zachęcić do zakupu swoich klientów.

20 Styczeń – Blue Monday

To podobno najbardziej depresyjny dzień w roku. Znajdź rozwiązanie również i na tę okoliczność. Wykorzystaj niebieski kolor, stwórz ciekawą grafikę i wyjdź z ofertą naprzeciw swoim klientom. Spraw, aby ich dzień był radosny i przygotuj dla nich coś ekstra.

21 i 22 Styczeń – Dzień Babci i Dziadka

Bezwzględnie podkreśl WYJĄTKOWOŚĆ tego dnia.

Przedstaw produkty ze swojego sklepu na banerach na stronie głównej i zachęć do zakupu. Możesz przygotować również osobną kategorię z propozycjami produktów na prezent.

Luty

14 Luty – Walentynki

Wyróżnij to święto na czerwono. Stwórz kategorię z prezentami dla niej i dla niego. Nie rezygnuj w tym dniu też z rabatów.

Ponadto w miesiącach takich jak styczeń i luty odbywają się bale studniówkowe.

Masz szerokie możliwości wykorzystania asortymentu do promocji.

Jeżeli Twoim asortymentem jest branża beauty, pokaż w jaki sposób możesz pomóc w przygotowaniu się do balu wykorzystując Twoje produkty.

Wraz ze zbliżającym się końcem miesiąca zbliża się również koniec wyprzedaży. Poinformuj klientów o tym, że to ostatnia szansa na zakup produktów w niskich cenach.

Marzec

8 Marzec – Dzień Kobiet 

To idealny moment na zwiększenie ruchu w Twoim sklepie internetowym zaraz po zimowych wyprzedażach.

Zainspiruj mężczyzn, w jaki sposób mogą zaskoczyć swoje Panie. Oczywiście przy wykorzystaniu produktów Twojej firmy.

10 Marzec – Dzień Mężczyzn 

Tym razem masz okazje na inspiracje kobiet.

21 Marzec – Pierwszy Dzień Wiosny

Zaproponuj klientom rabat z okazji powitania wiosny.

Kwiecień

1 Kwiecień – Prima Aprillis

Możesz zaproponować rabat za pomysł na wesołe hasło dla Twojego produktu w tym dniu.

12-13 Kwiecień – Wielkanoc

Użyj wyobraźni

Maj

26 Maj – Dzień Matki

To dzień, wobec którego nie można przejść obojętnie. Każda marka niezależnie od branży, w której działa rozpoczyna akcję promocyjną z okazji dnia matki. Stwórz katalog inspirujących produktów, zaoferuj darmową wysyłkę albo rabat.

Czerwiec

1 Czerwiec – Dzień Dziecka

Nie tylko zabawki “kupią” dzieci. Zadowolona mama czy tata są dla dzieci przykładem. Jak nie masz produktu dla dzieci, stwórz historie dla rodziców.

21 Czerwiec – Pierwszy Dzień Lata

Początek sezonu letniego również może być świetnym pomysłem na podtrzymywanie dobrych relacji ze swoimi klientami. Zachęć ich do zakupów w swoim sklepie oferując zniżkę na produkty.

23 Czerwiec – Dzień Ojca

Stwórz wyjątkowość tego dnia i promuj produkty swojej firmy.

Lipiec i Sierpień

W tych miesiącach nie ma szczególnych oficjalnych świąt. Możesz za to stworzyć jakieś w oparciu o dni tygodnia, które mają swoje święta. Może któreś z nich jest bliższe idei Twojej firmy. Wykorzystaj je.

Wrzesień

1 Wrzesień – Początek Roku Szkolnego

Choć przede wszystkim początek roku szkolnego kojarzy nam się z artykułami papierniczymi, książkami i długopisami to nie tylko takie sklepy mogą liczyć na wysokie wyniki sprzedażowe w tym czasie. Możesz posłużyć się również emocjami i skojarzyć je tematycznie z Twoim produktem.

22 Wrzesień – Początek Jesieni 

Jeżeli brakuje Ci asortymentu tematycznie pasującego do okoliczności, zawsze możesz wykorzystać barwę kolorów jako argument do promocji. Czy Twój produkt posiada kolor?

30 Wrzesień – Dzień Chłopaka

Możesz wykorzystać tu wcześniejsze pomysły. Stwórz swoją własna historię do każdej uroczystości.

Październik

Czas dla STUDENTÓW. Przygotuj ofertę właśnie dla nich.

Listopad

W końcu listopad! Powoli rozpoczyna się czas, który dla sprzedawców jest najbardziej owocny. To właśnie listopad jest początkiem okresu szczytu świątecznego. Pamiętaj, że końcówka roku może być dla Ciebie najbardziej dochodowym okresem. Wszystko zależy od Ciebie jak wykorzystasz ten czas i potencjał swojej marki.

11 Listopad – Święto Niepodległości 

Dla nas święto odzyskania niepodległości a w Chinach dzień singla, inaczej nazywane świętem jedynek. To właśnie w ten dzień odbywa się największa wyprzedaż. Warto więc śledzić jakie produkty w promocyjnych cenach możemy znaleźć na Aliexpress.

25 Listopad – Black Friday

Połowa listopada to już zdecydowanie najwyższy czas, aby zacząć sprzedawać i właśnie w tym okresie rusza największa machina zakupowa.

28 Listopad – Cyber Monday

Cyber Monday jest przedłużeniem trwania promocji. Zaobserwuj jakimi produktami najbardziej zainteresowali się Twoi odbiorcy i przedłuż promocję.

30 Listopad – Andrzejki 

Czy każdy Twój produkt może być prezentem? Jeżeli tak, to wykorzystaj ten fakt.

Grudzień

6 Grudzień – Mikołaj

Grudzień to już ostatni dzwonek na działania promocyjne. Jeżeli przegapiłeś wcześniejsze ważne dni to czas najwyższy, aby już się obudzić. Przygotuj dla swoich klientów listę propozycji na mikołajkowy prezent. Pokaż swoje produkty i przedstaw tak, aby zachęcić ich do zakupu. Zaoferuj dodatkowy mikołajkowy rabat albo darmową dostawę w tym dniu.

10 Grudzień – Dzień Darmowej Dostawy

Tutaj nie trzeba zbyt wiele mówić. Jeżeli masz taką możliwość, przygotuj na swoim sklepie jednodniową ofertę darmowej dostawy. Może to będzie decyzyjny czynnik, dzięki któremu klient wrzuci produkt do koszyka i dokona transakcji?

22 Grudzień – Pierwszy Dzień Zimy

To nie tylko pierwszy dzień zimy, ale przede wszystkim moment, aby przypomnieć klientom, że to już ostatnie chwile na składanie zamówień przed świętami Bożego Narodzenia.

24, 25 i 26 Grudzień – Święta Bożego Narodzenia 

Trzy magiczne dni. Wigilia i dwa Świąteczne dni. Mogłoby się wydawać, że w tym czasie wszyscy mają zakupy już za sobą, świąteczna gorączka minęła i ludzie skupiają się na spędzaniu czasu z bliskimi osobami.

Nic bardziej mylnego.

Niektóre sklepy przygotowują trzydniową Świąteczną promocję i wyjątkowe rabaty. Zrób to również Ty.

31 Grudzień – Sylwester

Święta się kończą a promocje znowu rosną w siłę. Czas przedświąteczny jest gorący, ale po świętach dalej go kontynuujemy – rozpoczynają się wielkie wyprzedaże.

Koniec roku. Można odpocząć, ale nie w branży e-commerce! Pamiętaj, że w tej branży sprzedaż trwa cały rok. Wykorzystaj swoja kreatywność i do dzieła.

 

Korzystając z okazji, że jutro zaczynamy święta Bożego Narodzenia, życzę Ci owocnych biznesowych działań i sukcesów w 2021 roku oraz każdym kolejnym. Nie rezygnuj z siebie, rozwijaj się, twórz i działaj. Aby efekty przerosły Twoje oczekiwania.

Jeżeli doczytałeś do końca ten artykuł zostaw komentarz w opisie o treści: „WESOŁYCH ŚWIĄT”.

Ściskam

Monika Budzińska

poradnik Monika Budzińska

Jak W 30 Dni Zarobiłam W Internecie?

Poznaj mój case study, z którego dowiesz się jak krok po kroku zarobiłam w 30 dni pierwsze pieniądze w Internecie. 

Wpisz adres email i pobierz poradnik teraz




Monika Budzińska

2 myśli w temacie “Jak wykorzystać święta do promocji firmy?

  1. Zaden biznes nie moze sobie pozwolic na zignorowanie najwazniejszych dni w roku jak Swieta Bozego Narodzenia czy Wielkanoc! Chcac nie chcac, w okolicach tych Swiat wyniki sprzedazowe bija rekordy. Warto jednak wykorzystac tez te “mniejsze” swieta, ktore rowniez stanowia okazje do zwiekszenia sprzedazy. Na potrzeby tych dni firmy moga tworzyc odpowiedni content majacy na celu kreowanie wizerunku marki oraz dotarcie do tych uzytkownikow, na ktorych najbardziej im zalezy. Niektore nietypowe dni moga byc doskonala okazja do stworzenia tresci, ktore jeszcze na dlugo zapamietaja Twoi odbiorcy! Aby Ci to ulatwic, powyzej przedstawiamy liste dat wszystkich Swiat i nietypowych dni w 2020! Z punktu widzenia kazdego marketera istotne bedzie poznanie cech i zachowan wyrozniajacych Twoich klientow. Dowiedz sie co obecnie lubia Twoi odbiorcy i jakie tematy sa dla nich na tak zwanym topie. Przeanalizuj przeslanki i trendy aby wstepnie ustalic jak przyciagnac Twoich potencjalnych klientow w kolejnym roku. Wspomoz sie niezbednymi narzedziami, takimi jak Google Analytics czy Facebook Audience Insights. Przeanalizowanie calej sciezki zakupowej klienta moze byc nie lada wyzwaniem, zwlaszcza, ze tak jak podaje Hubspot, era lejka sprzedazowego powoli sie nie sprawdza. Kupujacy nie dzialaja bowiem juz na tyle przewidywalnie jak wczesniej. Podejmujac decyzje o zakupie wspieraja sie wieloma zrodlami, na swojej sciezce korzystaja z kilku kanalow, a ostateczna decyzje o zakupie podejmuja dopiero po X-krotnym kontakcie z Twoja marka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powrót do góry